Положение
ПАЛАЖЭННЕ
аб службе здароўя
- АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1.1. Служба здароўя ўстановы адукацыі (далей - Служба здароўя) – арганізацыйная форма ўзаемадзеяння спецыялістаў установы адукацыі па забеспячэнні ўмоў для захавання і ўмацавання здароўя ўсіх суб’ектаў адукацыйнага працэсу, развіцця культуры здароўя і на яе аснове фарміравання здаровага ладу жыцця.
1.2. Палажэнне зацвярджаецца дырэктарам установы адукацыі.
1.3. Палажэнне з’яўляецца лакальным нарматыўным актам, які рэгламентуе дзейнасць установы адукацыі. Пры неабходнасці ў яго могуць уносіцца змены.
- МЭТЫ І ЗАДАЧЫ
2.1. Мэтай Службы здароўя з’яўляецца стварэнне здароўезберагальнага адукацыйнага асяроддзя, якое функцыянуе на аснове ідэалогіі культуры здароўя, якое прадугледжвае фарміраванне здаровага ладу жыцця і арганізацыю здароўезберагальнага ўкладу жыцця ўстановы адукацыі.
2.2. Задачамі Службы здароўя з’яўляюцца:
павышэнне ўзроўню культуры здароўя як кампанента агульнай культуры сярод усіх суб’ектаў адукацыйнага працэсу: вучняў, педагогаў, бацькоў і фарміраванне на яе аснове гатоўнасці да захавання і ўмацавання свайго здароўя і здароўя іншых людзей;
арганізацыя ўнутранага асяроддзя ўстановы адукацыі, якая забяспечвае здароўезберагальны характар адукацыйнага працэсу і асабістую (калектыўную) бяспеку навучэнцаў;
стварэнне ўмоў, якія забяспечваюць памяншэнне рызыкі захворвання навучэнцаў найбольш распаўсюджанымі хваробамі, у тым ліку абумоўленымі адукацыйным працэсам і сацыяльна абумоўленымі захворваннямі.
- АСНОЎНЫЯ НАПРАМКІ ДЗЕЙНАСЦІ
3.1. Да асноўных напрамках дзейнасці Службы здароўя адносяцца:
маніторынг здароўя і ладу жыцця навучэнцаў і педагогаў, якасці здароўезберагальнай асяроддзя ўстановы адукацыі;
павышэнне гатоўнасці педагогаў і спецыялістаў да здароўезберагальнай дзейнасці;
садзейнічанне ўмацаванню здароўя вучняў і педагогаў, у тым ліку медыцынскае і санітарна-гігіенічны забеспячэнне адукацыйнага асяроддзя і адукацыйнага працэсу;
укараненне ў адукацыйны працэс здароўезберагальных і здароўезсазідаючых тэхналогій выхавання і навучання, накіраваных на фарміраванне культуры здароўя і здаровага ладу жыцця ў навучэнцаў;
псіхолага-педагагічнае і медыка-сацыяльнае суправаджэнне навучэнцаў.
- АРГАНІЗАЦЫЙНЫЯ АСНОВЫ
4.1. Служба здароўя знаходзіцца ў непасрэдным падначаленні ў дырэктара ўстановы адукацыі.
4.2. Кіраўнік Службы здароўя прызначаецца і вызваляецца ад пасады загадам кіраўніка ўстановы адукацыі.
4.3. Арганізацыйная структура Службы здароўя вызначаецца кіраўніцтвам установы адукацыі.У адпаведнасці з магчымым складам спецыялістаў і задачамі ў Службе здароўя вылучаюцца структуры, за якімі замацоўваюцца пэўныя паўнамоцтвы і адказнасць
4.4. У Службу здароўя ўваходзяць адказныя і найбольш кампетэнтныя ў дадзенай галіне спецыялісты:
адказны за фізкультурна-аздараўленчае кірунак;
адказны за медыцынскае кірунак;
адказны за псіхалагічны кірунак.
Функцыянальныя абавязкі спецыялістаў вызначаюцца кіраўніком установы адукацыі.
4.5. Парадак стварэння Службы здароўя:
4.5.1. Служба здароўя ствараецца загадам кіраўніка ўстановы адукацыі.
4.5.2. У адпаведнасці з задачамі і напрамкамі дзейнасці Службы здароўя кіраўнік установы ўносіць змены ў службовыя інструкцыі спецыялістаў-работнікаў службы здароўя.
4.5.3. У сваёй працы Служба здароўя кіруецца дадзеным становішчам, а таксама праграмай развіцця ўстановы адукацыі, арганізуе дзейнасць на аснове плана работы на навучальны год, які зацвярджаецца кіраўніком установы адукацыі.
4.6. Служба здароўя рэгулярна інфармуе ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу (педагогаў, навучэнцаў і іх бацькоў) аб выніках дзейнасці ўстановы па стварэнні здароўезберагальнага адукацыйнага асяроддзя.
4.7. Дзейнасць Службы здароўя будуецца на аснове сацыяльна-педагагічнага партнёрства з бацькамі навучэнцаў (выхаванцаў), а таксама з установамі дадатковай адукацыі, культуры, аховы здароўя, фізічнай культуры і спорту , сацыяльнага абслугоўвання, грамадскімі арганізацыямі.
- АБАВЯЗКІ І ПРАВЫКІРАЎНІКА І СПЕЦЫЯЛІСТАЎ СЛУЖБЫ
5.1. Кіраўнік Службы здароўя ўстановы адукацыі абавязаны:
сумесна з кіраўніцтвам установы адукацыі ажыццяўляць падбор і прафілізацыю кадраў па асноўных напрамках дзейнасці Службы;
ажыццяўляць кіраўніцтва распрацоўкай плана работы па ўмацаванні здароўя школьнікаў, планаваць і ажыццяўляць канкрэтныя меры па яе рэалізацыі;
ажыццяўляць кіраўніцтва усімі напрамкамі дзейнасці Службы здароўя;
удзельнічаць у рэсурсным і навукова-метадычным забеспячэнні дзейнасці Службы здароўя, распрацоўваць вучэбна-метадычную дакументацыю і рэкамендацыі па розных напрамках яе дзейнасці;
каардынаваць сумесную дзейнасць Службы здароўя з падраздзяленнямі ўстановы адукацыі і арганізацыямі і ўстановамі, якія працуюць у сферы забеспячэння здароўя;
забяспечваць павышэнне ўзроўню прафесійных ведаў спецыялістаў Службы здароўя і педагагічнага калектыву ў галіне забеспячэння здароўя ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;
ажыццяўляць аналіз дзейнасці Службы здароўя, абагульняць і прадстаўляць атрыманыя вынікі суб'ектам адукацыйнага працэсу-педагогам, навучэнцам і іх бацькам;
5.2. Кіраўнік Службы здароўя ўстановы адукацыі мае права:
дэлегаваць паўнамоцтвы спецыялістам Службы здароўя па пытаннях арганізацыі здароўезберагальнай дзейнасці;
склікаць нараду спецыялістаў Службы здароўя для вывучэння актуальных праблем установы і каардынацыі работы ў галіне здароўзберагальнай дзейнасці;
удзельнічаць у рабоце органаў кіравання установай адукацыі;
уносіць прапановы па пытаннях развіцця ўстановы адукацыі, карэкцыі адукацыйнага працэсу і педагагічнай дзейнасці ва ўстанове на аснове маніторынгу здароўя;
наведваць заняткі, урокі, іншыя мерапрыемствы, якія праводзяцца ва ўстанове для аналізу і аптымізацыі адукацыйнага працэсу і педагагічнай дзейнасці на здароўезберагальнай аснове;
ставіць перад саветам Установы адукацыі пытанні, звязаныя з удасканаленнем Службы здароўя.
5.3. Спецыялісты Службы здароўя ўстановы адукацыі абавязаны:
папулярызаваць здаровы лад жыцця, у тым ліку і асабістым прыкладам;
удзельнічаць у распрацоўцы плана мерапрыемстваў па захаванні і ўмацаванні здароўя навучэнцаў;
удзельнічаць у правядзенні маніторынгу, карэкцыі здароўя і індывідуальнага стылю жыццядзейнасці навучэнцаў і педагогаў;
планаваць працу ў адпаведнасці з функцыянальнымі абавязкамі дадзенага спецыяліста, напрамкамі дзейнасці Службы здароўя і выяўленымі праблемамі ўстановы на аснове вынікаў маніторынгу здароўя;
рэалізоўваць усе напрамкі дзейнасці Службы здароўя на аснове ўзаемадзеяння, прынцыпаў парытэту і ўзаемадапаўняльнасці;
узгадняць мэты Службы здароўя з калегамі, бацькамі, садзейнічаць стварэнню адзінага здароўезберагальнага асяроддзя ўстановы;
павышаць сваю кваліфікацыю ў галіне забеспячэння здароўя удзельнікаў адукацыйнага працэсу.
5.4. Спецыялісты Службы здароўя, установы адукацыі маюць права:
удзельнічаць у абмеркаванні пытанняў, якія тычацца дзейнасці Службы здароўя, і ўносіць прапановы па яе ўдасканаленні;
ўзаемадзейнічаць з арганізацыямі і ўстановамі, якія працуюць у сферы забеспячэння здароўя;
уносіць прапановы па паляпшэнню матэрыяльна-тэхнічнага забеспячэння Службы здароўя.
- ФІНАНСАВАННЕ
6.1. Фінансаванне Службы здароўя ажыццяўляецца за кошт сродкаў бюджэту.
6.2. Аплата працы ажыццяўляецца у тым ліку і з прыцягнутых пазабюджэтных сродкаў.
- ДАКУМЕНТАЦЫЯ СЛУЖБЫ ЗДАРОЎЯ
7.1. Для рэгламентацыі дзейнасці Службы здароўя неабходныя наступныя дакументы:
дадзенае палажэнне;
загад дырэктара ўстановы адукацыі аб складзе і кіраўніку службы здароўя;
гадавы план працы;
справаздача аб рабоце Службы здароўя за мінулы навучальны год;
звесткі аб выніках маніторынгу здароўезберагальнага адукацыйнага асяроддзя.